woensdag 8 januari 2014

Toeval?

Ken je dat gevoel dat alles ineens lijkt samen te komen? Dat er precies tekenen zijn die ergens op wijzen? Dat het geen toeval kan zijn dat er iets op je weg komt? Er is een flow of je lijkt te vliegen met heel je lijf en geest. Dit had ik met het opstarten van deze blog, al kan de nieuwjaarsperiode met zijn goede vibes er ook voor iets tussen zitten. Een lijstje.

* Kwam ik de eerste dag van het nieuwe jaar op mijn werk, kreeg ik daar het maandblad van Femma onder ogen met op de cover een blogster met haar kindje. Ging ik vlug naar het artikel, was het interview toch niet afgenomen in Mechelen zekerst. En stonden daar quotes in over hoe goed te bloggen én over ouderschap. Het gaat om Lilith van Tales from the Crib. Had er nog nooit van gehoord, maar ik zit ook niet in de blogosfeer. Ziet er wel leutig uit, met eerlijke en interessante stukjes zoals dit. Haar lijstjes-manier van schrijven neem ik hier eventjes over ;-)

* Van iemand speciaal kreeg ik als nieuwjaarswens een inspirerend citaat van Nelson Mandela, uitgesproken in 1994, alweer 20 jaar geleden. Het gaat als volgt. Een beetje spijtig dat God erin voorkomt, want dat is niks voor mij, maar je kan het vervangen door het Algehele of de Natuur ofzo.
Onze diepste angst is niet dat we ontoereikend zijn.
Onze diepste angst is dat we buitenmate krachtig zijn. 
Het is ons licht, niet onze duisternis die ons het meest bang maakt.
We vragen onszelf af:'Wie ben ik om briljant, schitterend, getalenteerd en legendarisch te zijn?'
Zowaar wie ben je om dat niet te zijn?
Je bent een kind van God. Jezelf klein maken dient de wereld niet.
Er is niets verlichts aan krimpen zodat andere mensen om je heen
zich niet onzeker gaan voelen.
We zijn geboren om de glorie van God die in ons is tot uitdrukking te brengen.
Het is niet slechts in enkelen van ons aanwezig, maar in iedereen.
En als we ons eigen licht laten schitteren, geven we onbewust toestemming aan andere
mensen om net zo te zijn.
Terwijl we bevrijd worden van onze angsten, bevrijdt onze aanwezigheid automatisch de anderen.
Vooral de eerste twee zinnen vind ik echt machtig. Nu, ik verricht geen pionierswerk en ben slechts een kleine schakel in het geheel, maar toch, bescheidenheid, je kan het eens anders bekijken.

* Ik kreeg een uitnodiging om lid te worden van een besloten Smoelboek-groep Rocking Mamas. Cool! Herkenbare openingszinnen bij de voorstelling van deze groep: "Are you putting your oxygen mask on first? So often new mamas think they rock for their baby by doing everything for the baby with best intentions at heart and in the process they forget themselves." Ja, autch, dit heb ik zelf moeten ondervinden en leren.

* Via wat opzoekwerk over initiatieven als het mijne kwam ik aan de weet van iets dat BabyCarryWorkout heet. Dit bestaat dus al! Het was een idee dat ik ooit in de beginperiode aan iemand geopperd had die professioneel dansinstructrice was: dansles voor mama's met hun baby bij zich in de draagdoek. Voorlopig enkel in Den Haag deze "nieuwe fitnesstrend" maar het kan misschien iemand op ideeën brengen. Het filmpje op deze website is het bekijken waard; alles in het kort, slechts 2 minuten kijktijd en vele blije gezichten.

En de rest ben ik alweer vergeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten