zaterdag 18 januari 2014

Leestip van de bib

Ik ben een boek uit de bib beginnen lezen met de titel "Mijn baby lacht... nu ik nog!". Het is een informatief werk, geschreven door Lieve Van Weddingen, een therapeute uit het Leuvense. Uitgegeven bij Manteau in 2013, heel recent dus. Het gaat een beetje over het verhaal dat ik hier al vertelde dat inderdaad het verhaal van vele recente moeders is. Roze wolk nadat je je eerste kind hebt gekregen, waar hebben ze het toch over? Dit is bijna "verplichte lectuur" dus voor mij nu met mijn MoederSalon! Het sprak me meteen aan natuurlijk, deze titel en de achterflap. Daarop staat o.a. die uitdrukking te lezen die ik zelf ooit van een begrijpende vriend hoorde: "it takes a whole village to raise a child". Maar wij leven niet meer in stamverband helaas of zelfs niet in familiekring. Enkel die kleine kerngezinnen huis naast huis proberen er iets van te bakken... Ik vind het voorlopig heel interessant, alleen was het eerste hoofdstuk voor mij wat overdreven met al dat medische gedoe. Daarin wordt de zekerheid geponeerd dat bevallen pijn doet. Tja, dat is ook maar een zienswijze, heb ik geleerd uit een ander boek dat ik ook een absolute aanrader vind, nl. Vrije geboorte van Anna Myrte Korteweg. Nu, ik ben benieuwd om verder te lezen, misschien schrijf ik dan later een heuse recensie. In elk geval kan ik het nu al aanbevelen aan nieuwe mama's die het even allemaal niet meer weten. In dit boek lees je veel getuigenissen die herkenbaar zijn en dat kan al een beetje helpen. You're not alone. Er worden verder praktische tips beloofd en veel relativeringsvermogen. Geen taboe is te ver. Al vraag je je nu misschien af waar je de tijd zal vinden om een heel boek te lezen... Geloof me, dat komt ooit terug vroeg of laat. Het komt allemaal terug! (Zie mij bijvoorbeeld.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten