woensdag 19 maart 2014

Ideeën-waterval, blijf zen

Gisteren was het een echt MoederSalon, vol ideeën. Op een speciale dag, dat was ik nog vergeten zeggen. Nou ja, gisteren ben ik 31 geworden. Was wel leuk zo.

Ineens moest ik - door al die nieuwe ideeën - weer terugdenken aan de kleine affiche die ik recent in het natuurwinkeltje zag hangen, van ZenKids. Moest ik nog eens opzoeken op internet. Het is blijkbaar niet in Mechelen maar in Mortsel. En het is eigenlijk bedoeld voor kindjes vanaf 4 jaar. (Dat lijkt nog mijlenver weg als je een (eerste) baby'tje in huis hebt, maar ach. Misschien heb je ook al wel een ouder kindje rondlopen, of onthou je dit voor als een soort vervolg op de babymassage.) Wat is het? Kindermassage en werken met massageverhaaltjes. Dat laatste woord alleen al, klinkt als goud in de oren voor een bibliothecaris. Het is iemand die dit professioneel doet en er ook workshops over geeft aan ouders en wie met kinderen werkt. De filosofie erachter sluit helemaal aan bij die achter het MoederSalon. De basisbehoeften die kinderen nodig hebben om op te groeien zijn o.a. geborgenheid, verbondenheid, (zelf)vertrouwen, zelfbewustzijn en speelsheid. Dit wordt hier bereikt d.m.v. massage(verhaaltjes) aangevuld met oefeningen uit andere disciplines waaronder acrogym en kinderyoga. ZenKids biedt iets waardevols in onze soms jachtige maatschappij waarbij we veel met ons hoofd werken.

Hum, al die andere ideeën zijn voor andere blogposts, anders wordt het teveel in één keer. Rondlopend kindje in huis vertelt het me ook. We gaan over naar zen naast het scherm...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten