zondag 13 april 2014

Dankbaarheidsbetuiging van een mama

Dankjewel kindje
dat jij er bent
dat ik jou gekregen heb
dat je nu bij ons bent.

Dankjewel kindje
omdat je mijn leven overhoop hebt gegooid. Het was nodig.

Dankjewel kindje
omdat je mij aan belangrijke dingen herinnert zoals liefde, nabijheid, verbondenheid, hechting, back to basics, ...

Dankjewel kindje
voor de spiegel die je me voorhoudt.
Dag na dag, uur na uur, soms minuut na minuut als ik niet grondig terugkijk.

Dankjewel kindje
dat je ons leert met nieuwe ogen te kijken, met heel ons lichaam te voelen, te luisteren naar stilte en geruis en te ruiken en te proeven van meer dan smaken,
oh dat feest der zintuigen.

Dankjewel kindje
om onze harten te openen en onze ziel, ons levensvuur aan te wakkeren.
En dat ik geen schroom heb om dat zomaar te zeggen, om over zo'n kwetsbare gevoelens open te zijn.

Dankjewel kindje
omdat je gewoon mijn melk zo lekker vindt, dat je ervan houdt en daarop groeit.

Dankjewel kindje
voor je engelengezichtje, je gouden haartjes, je gelach.

Dankjewel kindje
voor je tomeloze enthousiasme en je oervertrouwen in alles om je heen.

Dankjewel kindje
voor dat armpje 's nachts om mij heen, voor die knuffels en kusjes en al dat vastpakken.

Dankjewel kindje
dat je vanzelf dankuwel en alstublieft begint te zeggen zomaar omdat wij dat ook doen en jij ons voorbeeld volgt.

Dankjewel kindje
dat ik dankzij jou moeders leer kennen en andere mensen die bezorgd zijn om onze wereld.

Dankjewel kindje
dat ik een nieuwe wereld heb leren kennen, een visie dicht bij de natuur en onze moeder aarde.
Het zijn boeiende tijden vol transitie.

Dankjewel kindje
dat ik door jou een nieuwe papa aan mijn zijde heb.

Dankjewel kindje
voor de veranderingen, de innerlijke transformaties, de leerschool, de noodgedwongen ontstressing.

Dankjewel kindje
voor zoveel, veel te veel om op te noemen en ook woordeloze betekenissen.

Dankjewel kindje
dat ik, hoe moeilijk het soms toch ook is, dat ik jouw mama mag zijn.

Sjalom!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten