zondag 4 mei 2014

Veel gedroomd

Meisjes, meisjes toch,
Het is al mei geworden. Voorbije dinsdag was het MoederSalon leeg, ik herinner me nog de regenachtige voormiddag. Ideaal om nog wat aan de achtergrond van deze blogsite te sleutelen; de pagina "I have a dream" is eindelijk niet meer blanco. Hoera! Je komt er wat meer te weten over mijn idealen. Intussen is de locatie van het MoederSalon ook bezig om een afhaalpunt te worden van de Doederij. Vanaf zaterdag 17 mei kunnen Muizenaars in onze garage hun wekelijkse groentepakket afhalen. Dit staat volledig los van het MoederSalon, maar het is een klein succesverhaal dat ik hier wil delen. Het is waar ik de laatste tijd o.a. mee bezig geweest ben; mensen vertellen over deze CSA-boerderij en ze proberen warm maken, via o.a. flyertjes bij de warme bakker om de hoek. Het is soms verbazend hoe snel iets kan gaan als je een beetje moeite doet of gewoon ermee naar buiten komt. Minstens 5 nieuwe oogstdeelnemers was de vereiste van de boerin voor een afhaalpunt in onze eigen garage, zodat ook wijzelf niet meer zo ver moesten naar het afhaalpunt in Mechelen tegenover de McDonalds. En er zijn al meer dan 5 nieuwe groentepakketten besteld! Misschien een idee om mijn MoederSalon ook wat meer in de kijker te brengen door mijn eigen voorbeeld voor die andere goede zaak op te volgen... In mei worden er veel eieren gelegd. Nu gaan uitbroeden - lekker in het zonnetje zitten wachten en dromen. :-)

P.S. "Opvoeders en huttenbouwers" van Kiind is ondertussen aangekomen en ik heb het plan om het extra exemplaar van het MoederSalon te laten rondreizen van mama tot mama. Wie wil de eerste zijn? Het is echt een verademing om te lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten